diumenge, 30 de novembre del 2014

Reciclem una vella tauleta trobada a les escombraries

Aquest mes he reciclat un vell moble que he trobat just al cantó del contenidor on jo habitualment aboco les deixalles a Palafrugell.



Es tracta d’una tauleta que he trobat mig desmuntada i escampada per terra al cantó dels contenidors. Un cop he aconseguit tenir tot els fragments de la mateixa el primer de tot ha estat netejar-la a fons, ho he fet amb lleixiu. Després he tornat a muntar els calaixos i tapat un forat de la part del darrera.














He hagut de elevar l’altura de la tauleta uns 10 cm. perquè em quedava massa baixa per on tinc previst posar-la.



Tot seguit he polit tota la fusta, fet que m’ha permès apreciar més clarament que es tracta d’una fusta molt bonica: roure massís.


He aplicat un producte per eliminar el corquim, el producte era de color caoba donat que el llit al cantó del qual havia de col·locar la tauleta és de caoba tot ell.  He buscat que en pintar la veta de la fusta no quedés completament tapada i per tant que aquesta lluís.



Un cop ben sec, tot seguit vaig fer una capa de vernís lluent i vaig brunyir-lo, polir-lo una mica. Vaig clavar-hi una tatxes tipus decoratiu a imitació d’altres tauletes del mateix estil. 


Tant les tatxes com les manetes dels calaixos les vaig pintar negres i vaig fer-hi una pàtina.



Finalment he aplicat dues capes de vernís setinat a tot. 







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada